1:a advent!

Så har nedräkningen börjat och jag känner inte alls någon julkänsla.. fy va tråkigt det är. När man var liten var de ju galet kul att få ta fram adventsljusstakarna och göra "jul" hemma. Nu när det är så otroligt mycket snö också och det ser ut som att vi kommer få en vit jul.. men inte 17 känns de bättre för de! men men. jag har inte tappat hoppet än, vem vet det kanske kommer!!!!

I helgen har de varit lite stökigt med lilla Tilda, hon är för 5 gången om förkyld sedan mitten på aug, och för varje gång har de bara blivit värre och värre. Nu i helgen blev hon så dålig i luftrören så hon tillslut bara låg och tittade i taket och kippade efter andan. Klockan 04.30 igår så åkte vi in till akuten där hon fick betapred och syrgas med nått läkemedel, vad kommer jag inte ihåg. Tilda var jätteduktig och efter behandlingen somnade hon som en stock och sov 4 timmar i sträck, vilket hon inte gjort på hela veckan.. mamman somnade också kan ja lova! På akuten fick vi träffa en underbar doktor vid namn Peter, han tog emot oss och Tilda med stor respekt, och trots att hon är så liten så förklarade han och visade på lek vad han skulle göra på henne innan han gjorde det, stor stjärna i himlen för de kan ja säga. Inte många känns de som, som gör så med så små barn, inte vad jag har erfarat än så länge iallafall, så de va riktigt skönt, sen träffade vi en härlig sjuksköterska också som skojade och pratade med Tilda så de slutade med att Tilda hellre ville vara med henne och sträckte armarna åt henne.

Nu mår iallafall skruttan bättre, hon har fått Ventoline och betapred hemma och läkaren berättade att han ansåg att hon har förkylningsastma med att det är något som kommer att växa bort, men förvånad över de är jag inte med tanke på att jag själv är asmatiker och också blir jättesjuk när jag blir förkyld så jag är van rutinerna och vad som händer så de känns ändå lite skönt iallafall att man har erfarenhet.

Igårkväll kom Lotta M, Frida och Emelie hit och sällskapade med oss då grabbarna var på hockey, vi pratade massa och käkade både godis och grönt. En mysig kväll, väl behövd.

Nu måste ja rusa, tro de eller ej men bingolotto står för dörren och sambon har bjussat på en lott så håll tummarna nu så höres vi!

Ha de gott //L

Kommentarer
Postat av: Teres

Det låter som om ni hade turen att få underbara Peter Hammarström (han har tre barn själv så han är väldigt barnkär). En bättre läkare har inte jag träffat iaf, någon som verkligen tar sig tid och lyssnar. Rätt man på rätt ställe.



Hoppas hon kryar på sig snart.



Kram från Mig

2010-11-29 @ 09:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0