Bygga hus!?

Idag har jag varit på öppna förskolan med Tilda, Ludde och Zizzi plus en hel höööög med barn å mammor och pappor till såklart! tror vivar 32 familjer där idag under sången! Tilda och jag var där redan kl 10 imorse och käkade frukost, jättemyspys! sen efter sången åkte Zizzi och jag ner med våra små och lunchade på stan, därefter lite shopping. En sak har jag kommit fram till efter att jag spenderade några få minuter i en provhytt.. JAG MÅSTE BÖRJA TRÄNA OCH ÄTA BÄTTRE! herregud, ska de fortsätta så här så stannar jag inne snart och visar mig inte för någon! huuuuualigen! inte många kg kvar tills jag väger lika mycket nu som när jag var höggravid å my good! =(

Problemet hos mig är väl att jag är otroligt dålig på att komma på mat, dessutom kommer jag ju aldrig iväg på gymmet heller.. och när jag väl försöker får jag åka hem för att Tilda är hysteriskt ledsen på kvällarna om inte jag är hemma. Nu kanske du tänker att herregud hon klara väl sig.. men riktigt så enkelt är det inte, för de första så är de svårt att koncentrera sig när man vet att hon är jätteledsen hemma, sen är de jobbigt för Andreas också att alltid ha en grinpöl hemma, de måste kännas sjukt jobbigt för honom. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på med lillskrollan på kvällarna, jag försöker att åka bort och vi försöker att inte ge upp, men nu orkar vi nog snart inte! Inte pappsen iallafall, och de förstår ja till fulla.. Nu är de väl inte så här varje kväll, ibland går det bättre ibland sämre, men känns som att det kan få vända snart! För allas skull! Lilla hjärtat är det inte heller lätt för, att vara så fast vid mamma!


Jaja, nog om den saken för den här gången, till dagens rubrik, Andreas och jag hoppas på att inom något år kunna bygga vårt drömhus vilket bara beror på hur de går att skriva om tomten eller inte, idag är tomten skriven som grönområde vilket man måste ändra innan man överhuvudtaget får bygga, sen måste man få bygglov, huslån o.s.v.  o.s.v. Men jag håller alla tummar och tår för att det går i lås, och de bästa, jag har äntligen fått min sambo och hänga med på detta.. han känner också att det skulle vara skönt med något eget.. =) ÄNTLIGEN! nu undrar du kanske var tomten är? tiiihi! de du de skriver ja inte än!

När de snart dax för trav, sen blir de sängen! men nu, mer hustittande! har du några tips? säg gärna till!

Hej så länge // L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0